فواید امام غایب چیست ؟
» شعری در مورد امام زمان (عج )
» نامه امام زمان (عج )به شیخ مفید
» شاهدان روز قیامت از منظر قرآن کریم
» پنج سفارش پیامبر(ص)
» ندای منتظران
» علائم ظهور حضرت مهدی (عج)
» فواید امام غایب چیست ؟
» چهل حدیث در مورد امام حسین (ع)
درباره ما

وضو می گیرم تا نماز راز برپا کنم . قلم را بر قلبی پاک می گذارم و برای او می نگارم :به نام پرودگار بهار ،خداوند کوهسار کردگار آبشار ،بیدار گر درختان از برگ ریزان ،به عنایت رحمان به عون رحیم ،اللهم رب النور العظیم ... خواهرم ،برادرم !بیا تا معرفت و شناخت خویش را نسبت به آن یگانه دوران ،پدر مهربان ارتقاء بخشیم و از خداوند توفیق جرعه ای از جام زلال محبت و معرفت را طلب نماییم . اللهم هب لنا رأفته و رحمته و دعاءه و خیره.
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 3178
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

حدیث موضوعی

روزشمار غدیر وصیت شهدا
پیج رنک گوگل
پیوندهای وبگاه
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها
فواید امام غایب چیست ؟
+ نویسنده رضا نجفی آذر هریس در 3 / 10 / 1392 |

فوايد امام غايب چيست؟

امامي که غايب است و مردم به آن دسترسي ندارند فايده اش چيه؟

فوايد امام غايب چيست؟

امام واسطه ي فيض الهي است و او است که رابط ميان علام مادي و ربوبي است، اگر امام در روي کره ي خاکي نبود نوع انسان منقرض مي گشت و اگر او نباشد خداوند به حد کامل شناخته نمي شود و در نتيجه عبادت نمي شود و رابطه ي بين عالم مادي و دستگاه آفرينش قطع مي شود .

قلب مقدس امام است که به منزله ي ترانسفورماتوري است که جريان برق کارخانه را به ميليون ها لامپ مي رساند ، امام قلب عالم وجود و رهبر و مربي نوع انسان ها است .

در همين راستا روايتي از امام سجاد (ع) است که حضرت مي فرمايند : از روز ي که خداوند متعال آدم را خلق کرد تا کنون هيچگاه زمين از حجت خدا خالي نبوده است ولي آن حجت گاهي ظاهر و مشهود بوده است و گاهي پنهان و غايب . و زمين تا قيامت از حجت خدا خالي نخواهد ماند .

از حضرتش سوال شد : چگونه مردم از امام غايب نفع مي برند ؟ فرمود : همان گونه که از خورشيد پس ابر منتفع مي گردند .(1) در احاديث متعددي که پيرامون فلسفه و فايده ي امام در دوران غيبت به ما رسيده است فوايد گوناگوني را براي ما عنوان فرموده اند که ما در اينجا به برخي ار آن ها مي پردازيم .

1. امام غايب واسطه ي فيض و امان اهل زمين است .

از پيامبر اکرم (ص) سوال شد وجود مهدي (عج) در عصر غيبت چه فايده اي دارد ؟ حضرت فرمودند : به خداوندي که مرا به پيامبري مبعوث فرموده است ، مردم از وجئد آن امام غايب منفعت مي برند و از نور ولايتش در طول غيبتش بهره مي گيرند ، چنانچه ار آفتاب پشت ابر استفاده مي کنند .(2) و خود وجود نازنين حضرت ولي عصر (عج) فرموده اند همانگونه که مردم از خورشيد پشت ابر بهره مند مي شوند از من در زمان غيبتم بهره مند مي شوند و همانا من سبب آرامش و امنيت مرده روي کره ي زمين هستم چنانچه ستارگان امان اهل آسمان باشند .(3)

2. اثر اميد بخشي به انسانها

ايمان و اعتقاد به امام غايب سبب اميدواري مسلمانان به آينده پر مهر و درخشان خويش در عصر ظهور محبوب و امامشان مي گردد. جامعه ي شيعي طبق اعتقاد خويش به وجود امام شاهد و زنده همواره انتظار بازگشت آن يار سفر کرده که صد قافله دل همراه اوست را مي کشد . شيعه هر چند آن محبوب را در ميان خود نمي بيند اما خود را نتها و جداي از او هم نمي داند . و ما اين گونه اعتقاد داريم که امام غايب (عج) همواه مراقب حال و وضع شيعيان خويش مي باشد و همين مساله باعث مي شود که ما پيروانش به اميد لطف و عنايت حضرتش براي رسيدن به يک وضع مطلوب تلاش کنيم و در انتظار آن منتظر بسر بريم ، چنانچه خود حضرتفرمودهاند : ما در رسيدگي و سرپرستي شما کوتاهي نمي کنيم و ياد شما را از خاطر نمي بريم ،پس تقواي الهي پيشه کنيد و ما را ياري کنيد تا از فتنه اي که بهشما روي روي مي آورد شما را نجات دهيم.(4)

3. حافظ دين خدا

حضرت علي (ع) در اين رابطه مي فرمايند به برکت آن امام گروهي از مردم براي دفاع از دين و در هم کوبيدن فتنه ها آماده مي شوند چنانچه شمشير و تير به دست آهنگر تيز مي گردد.چشم آن ها به واسطه ي قرآن روشن است ، تفسير و معاني قرآن در گوششان گفته مي شود و شب ئ روز از جام حکمت و علوم الهي سيراب مي شوند. (5)

 



تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...